LA POLUL NORD ESTE NOAPTE POLARA SI SE VAD CURCUBEELE DE NOAPTE

duminică, 14 iunie 2009

ROMÂNIA - GRĂDINIA MAICII DOMNULUI - (cum a numit-o Papa Ioan Paul al II-lea), VĂZUTĂ DE PE UN DEAL ÎNALT DIN CENTRUL TRANSILVANIEI

Am realizat filmul de mai jos azi, 14 iunie 2009, cu scopul de a privi ROMÂNIA - ŢARA NOASTRĂ DRAGĂ "din alt unghi".
.
 Îmi cer scuze pentru faptul că înregistrarea nu are o calitate corespunzătoare, iar vântul bătea foarte puternic. Totuşi, tocmai datorită acestui vânt şi ploilor căzute în ultimele zile am avut o vizibilitate mai mare de 150 km, fapt care mi-a permis să surprind imagini deosebite.


Se pot vedea nu doar frumuseţile ţării dar şi zonele cu eroziuni puternice, datorate defrişărilor masive din ultimele secole. Noi, elevii Gimnaziului de Stat "Gheorghe Şincai" din Râciu, împreună cu profesorii am reîmpădurit trei hectare în ultimii doi ani (pe dealul care se vede în înregistrare începând cu minutul 5).


Vă invităm să faceţi şi dumneavoastră la fel. Este foarte simplu: Luaţi legătura cu Direcţia Silvică a judeţului din care faceţi parte pentru a fi sfătuiţi şi îndrumaţi la cea mai apropiată pepinieră silvică, iar de acolo puteţi cumpăra, cu sprijinul autorităţilor localităţii dvs. puieţi cu un preţ care variază între 20 - 50 bani bucata. Plantarea se face în perioada 1 martie - 15 aprilie sau cum vă recomandă inginerii silvici (la anumite specii, plantarea se poate face şi toamna).  Pe noi ne-au costat aproximativ 700 lei 1300 puieţi cumpăraţi în 2008, iar în 2009 - 200 lei - 600 puieţi, cumpăraţi de la Pepiniera din Voivodeni (lângă Reghin).

Luna pădurii este perioada 15 martie - 15 aprilie, iar Ziua Pădurii în 15 aprilie.

Aceste activităţi sunt incluse într-un proiect mai mare numit "Natura - Prietena Mea" - proiect cu care am obţinut locul I la granturi în judeţul Mureş în toamna anului 2007.

Linkuri:

http://revistavreausastiu.blogspot.com/2009/02/grantul-cu-care-am-obtinut-locul-i-in.html

http://revistavreausastiu.blogspot.com/2009/05/asigurarea-continuitatii-proiectului.html

Vă doresc vizionare plăcută!




ACTIVITĂŢI DE REÎMPĂDURIRE - APRILIE 2008



PLANTAREA PARCULUI DENDROLOGIC RÂCIU - APRILIE 2008


ÎNTREŢINEREA PLANTAŢIEI



ZIUA PĂDURII - 15 APRILIE 2009



PARC DENDROLOGIC ŞI PLANTAŢIE - 23 APR. 2009


TOŢI SUNTEM UNU!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu